Allting

Idag hände massor av saker. 

Inledningsvis gjorde jag, Hannah och Mette slag i det inbokade frisörbesöket. Jag blev lite för mörkhårig, men fick en tjusig lugg. Hannah gick från blond till vackert rödhårig och Mette blev bohemlockig. Det var en ganska stor skillnad från hur vi såg ut när vi kom och när vi gick. 

Sedan tog jag mig bort till sjukhuset för att sitta hos morfar i några timmar. Det är svårt att se honom så svag, som ett litet barn och tanken på att det finns en möjlighet att han inte tar sig igenom allting känns som en stor klump cement i magen.

Från morfar följde mamma sedan med mig ner för att fixa telefonen till slut. Så nu ligger den här bredvid och lyser. Min alldeles egna, tjusigt glansiga iPhone.

Efter att ha tragglat någon timme i höstigt gråväder kände jag mig helt färdig när jag till slut kom hem. Men jag tog tag i mig själv och började organisera i kaoset som väntade på golvet i mitt rum. Nu är min garderob såhär tjusig:




Nu sitter jag och klurar på det där med en lägenhet i Malmö. Med Matilda och Hannah kanske. Det skulle blivit som att kliva in i en enda stor garderob. Jag tänker mig en röd fondvägg, tre madrasser på golvet, onsdagsvin, massor av tända ljus, halvdana middagar, söta koppar från indiska och gemensamt skolk på morgonlektionerna.

Imorgon ska jag förresten ta tag i mig själv och släpa mig till Forum för att gymma bort några timmar. Det är höst nu, jag skulle börja mitt nya liv nu. Dessutom ska jag klacka om min vagabondskor.

Det här blev nog väldans osammanhängande. Jag borde kanske sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback