Äpplen

Kom precis in från en långpromenad. Traskade på i en hel timme, och rensade nog huvudet lika mycket som kroppen. Det var skönt, fastän jag kände mig ganska nerkyld när jag väl. Det känns att hösten är på väg, luften blir rätt kall på kvällen och idag fick jag bittert erfara att även mornarna är kyliga. Dessutom är dagarna kortare, och nu vid nio, är det redan mörkt.

Ett lite mysigare hösttecken är däremot löven, och lukterna. Lukter, eller dofter, som nog låter en aning finare är en väldigt fin sak. Bara den där vårlukten av klippt gräs får det att krypa i kroppen, och den blöta asfaltslukten likaså. Hösten har också en doft, jag kände den på vägen hem. Vildäpplen, och blöta löv luktar den.

(Idag kom Hannah fram till att teaterviska. är ett väldans fint ord. Jag håller med. Vildäpplen också.)

Kommentarer
Postat av: Till gållefjun från gålleråmp!

Jag fullkomligt älskar när du nämner mitt namn i din blogg, det kittlar till i magen, jag blir så stolt över att vara din vän... typ :) gållefjun! HIHI

2008-08-26 @ 20:23:25
Postat av: pytt

visa pattarna! annars går det bra med en bild på din nya hårfärg också.

2008-08-27 @ 20:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback