Koppar

Jag har svårt att få idén med lägenheten ur huvudet. Bara tanken på att bo i en enorm garderob, med de jag tycker allra bäst om gör att det kittlar ända ner i tårna på mig.

Jag och Hannah gick till och med in till stan en runda för att drömma oss bort och titta på vilka fina koppar vi ska fylla köksskåpen med. Samtidigt som vi pratade om vilken färg den där fondväggen skulle ha, och att vi kunde låna möbler från deras affär som de ändå inte kunde sälja och hur vi kunde ha mysiga höstmiddagar och dricka vin mitt i veckan.

När vi drömt klart, satte vi oss och drack kaffe innan psykologin. Det var väldans mysigt. Och hon klär så attans bra i sitt röda hår. Nu är hon på date den där Hannah. Hoppas att det går bra för henne och att det inte regnar på dem.

Idag lärde jag mig förresten en fin sak om oss människor. Hur vi är beroende av närhet. Om till exempel en människa med en ojämn hjärtrytm håller en annan människa i handen blir dennes hjärtrytm stadigare. Hur vackert är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback