Ekonomi

Slipade till mitt schema idag. Strök all franska och fick en sovmorgon, och en fredag som slutar tio på köpet. Fast jag kommer sakna Maran, men det var inte samma sak utan vår söta lilla grupp.

Efter förpliktelserna slog vi rot på lilla torg för att äta frukost en stund. Det var trevligt och bjöd på ett kärt återseende. Hultsfredsotto. Han verkade dock inte lika entusiastisk som vi när vi satt och viftade och ropade, om han ens kände igen oss. Frisören gjorde ju sitt i onsdags och det var ett tag sedan vi knallade runt i stövlar och rufskläder.

Efter frukosten gjorde jag min ekonomi en otjänst och spatserade in på Weekday. Jag fick med mig en fin sak hem. Jag borde inte. Jag borde lära mig hålla i pengar. Men jag har klämt och klappat på den så länge, och jag fick en halsduk på köpet! Dessutom resonerade jag såhär, att nu när vi flyttar kommer jag inte ha råd till under som den här längre, så jag var värd den.

För att döva mitt samvete har jag nu ryckt upp mig och slängt upp de där skorna som inte satt helbra på tradera. De är stilga och skulle varit fina att titta på, men jag ska ju bli ordentlig nu, och då går inte sådana fasoner för sig. Dessutom har jag spanat in ett par rejäla kängor (det skulle mor gillat) på DinSko som jag tänkte investera i.

Sen, ska jag sluta spendera planlöst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback