Flyt

Det finns dåliga dagar, och så finns det dagar som idag. När allting går dit man vill, och det är svårt att låta bli att le.

Pappa pratade med hyresvärden idag. Hon såg inga problem med att föra över kontraktet till oss. De ska förhoppningsvis träffas imorgon för att slå spiken i kistan så att säga. Efter det beskedet gick Hannah och jag in till stan för att titta på 43 underbara kvadratmeter.

Jag var inte beredd på de där känslorna som sköljde över mig när jag steg in genom dörren. Det luktade fortfarande morfar. Han var överallt. Fastän jag kunde se hur fint allt kommer bli när vi gjort det till vårt, målat och fixat så gick det ändå inte att vara glad fullt ut. Men det kommer.

Idag fixade jag också nytt jobb. På vårt håltimmeshak. Med en lön som slår YSB. Fastän jag kommer sakna det som attan. Men med tänke på lägenheten och att allting annat fäster mig till Malmö kunde det nog inte bli mycket bättre än såhär.

Och om dagen slutar som den ska, har Hannah och jag köpt vår första möbel. Den här tjusiga saken. För endast 700 pix. Livet leker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback