Helg?

Snacka om tempoblogg. Men jag ville gnälla lite, det blev nödvändigt med ett andra inlägg. Jag insåg precis att min helg kommer bli aplång, och inte innehålla ett spår av vila.

Kom hem för en timme sedan, och om trettio rusar jag mot tåget till Ystad. Jobbar mina sista dagar på Saltan nu. Idag till stängning och imorgon från elva på morgonen till obestämt. Jag ska alltså sova på hotellet, för det är inte ens lönt att åka hem.

Detta medans mina gnagare till vänner ska dansa sig lökiga och vilda till KB-musik och leta efter män, åtminstonde Mette. Det suger.

Men, fortsättning. På söndag börjar allting med en minnesstund för morfar och därefter direkt till Basement för att komma in i lunchtempo och lära mig av den kloke Harry som tydligen jobbade då. När jag kommer hem har jag ingen aning om. På måndag ska jag dessutom jobba igen. Fortsätter det såhär borde jag ha råd till planlöst spenderande i alla fall.

Men just nu vill jag bara sjunka in under täcket och sova några välförtjänta timmar. Har varit uppe sedan sex. Kaffe, kaffe, kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback