Helghets

Det är söndag och jag är helt slut, i kropp och knopp. Jag har jobbat och jobbat. I fredags från halv sex till strax innan fyra. Jag fick Christian att sova på hotellet han med så vi avrundade med en hallonmojito innan sömnen. När vi sedan skulle vandra ut till himmelsängarna i spat mötte vi Stefan 2. 

Han gillade inte idén med att sova där och föreslog istället att vi skulle tränga ihop oss i det lediga rum som hotellet hade att erbjuda. Så där krängde vi in oss. Tre pers i en dubbelsäng. Klockan fem vaknar jag av att Stefan sover med huvudet på min axel. Min chef ungefär. Jahaja.

Lördag morgon vaknar jag av att någon står och pillar mig i ansiktet. Christian. Han kom tydligen inte på ett bättre sätt att väcka mig. Började jobba halv tio, rusade runt på en full lunch, flyttade sedan bord och fick slutligen ta hand om det mest oförskämda sällskapet jag varit med om. Gick av vid tjugo i elva. Efter tretton timmar.

Idag har jag varit i Malmö och gjort ditten och datten. Varit på minnesstund, jobbat en kort stund, lånat böcker, köpt tyg, irriterat mig över symaskinen och nu sitter jag och väntar på att pappa ska köra mig ut till Hannah.

Imorgon ska jag vara kreativ.
En röd kjol
En fint lila kjol
Fållar till min pälsväst

Tjusigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback