Hundratjugo

Känslan av att ligga nerbäddad i sin egen säng, med massor av sömntimmar framför sig är duktigt underbar. 120 centimeter kärlek och lycka. Måndagar är i regel långa och kämpiga att ta sig igenom. Denna inget undantag. 

Långhålan slog vi ihjäl på kafferosteriet, med lägenhetsplaner och solskenslycka. Sen tog jag mig i kragen och jobbade en timme för att mer och mer vänja mig vid lunchruschen. Det kommer, sakta men säkert. Det blir nog bra till slut. Nu i veckan ska jag dessutom få inbankat lite kaffekunskap av deras kaffeleverentör och barista.

Eftermiddagslektionerna gick i snigelfart och det tar fortfarande emot när man lämna skolan vid fyra. Det är sent. Men istället för att åka hem direkt gick jag och Hannah in till stan och köpte tjusiga koppar till vår tjusiga lägenhet.

Nu är förresten besiktningen bokad. Nästa torsdag klockan 09.00. Sen målar vi hela helgen och kanske kan flytta in redan på söndagen. Det hade varit något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback