Informativt

Sitter och filar på det fyra minuter långa, informativa talet jag ska hålla på svenskan imorgon. Började nyss. Bra, Lina. Alltid ute i god tid. Men det blir nog ok.

Vädret är lika fint som igår, och idag är bannemig en bra dag. Jag och Hannah har hittat en ny soffa. En som är finare än den förra, och som vi ska besöka och titta på imorgon. Såhär ser den ut:


Tjusig, inte sant? Den skulle bli en alldeles utmärkt klädhängare med tiden. Vetskapen att vi flyttar om mindre än en vecka känns alldeles tokig, och så satans mysig. Jag längtar efter allting som hör till. Efter den där Ikea-rundan när allt det nya ska fixas, och efter första turen i mataffären när kylskåp och frys ska fyllas. Allt det där. Och när vi fyller köksskåpen med löjligt fina koppar, ingen den andra lik. Såhär ser dem vi köpte igår ut:


Men nog drömt. Jag måste ta mig i kragen och få ihop det där talet innan jag var och dansar så jag kan slå rot hos Pajen ikväll. Det var längesedan vi hade vinkväll den där damen och jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback