Planer

Det känns som att allting går i ultrarapid runtomkring mig. Folk har kommit och gått. Rutinerna blir alltmer självklara. På mindre än en månad har flyttplanerna blivit så verkliga som det går. Imorgon ska pappa ringa hyresvärden, för att se om det går att ta över kontraktet. På söndag ska vi börja tömma lägenheten, veckan efter kanske vi börjar måla. Sista september betalar vi första hyran. 

I oktober bor vi i vår lägenhet.

Om, det går att ta över kontraktet. Och nu är jag så nervös att jag håller på att spricka. Om det går, ska jag packa en första flyttlåda imorgon. Bara för att.

En annan sak förresten. Jag kanske har ett jobb på gång. I Malmö, på fiket där vi spenderar våra håltimmar. Jag och Hannah satte oss och drack eftermiddagsvin där idag. Och smidde planer. Jag älskar planer.

Nu ska jag skriva CV

Min blivande sambo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback